Aktualności

Media o nas

2016

Spółka wdraża system GMP, który określa obszary firmy wymagające nadzoru, dotyczące produkcji, kontroli jakości, higieny produkcji, składowania i transportu produktów kosmetycznych.

2015-2016

Zostaje ukończona, zapoczątkowana w 2012 r., inwestycja modernizacji  zakładu produkcyjnego. Następuje podowojenie mocy produkcyjnych.

2014

Spółka rozbudowuje i modernizuje wszystkie części zakładu produkcyjnego – w tym swój park maszynowy.

2013

Spółka zmienia nazwę na PCC Consumer Products Kosmet Sp. z o.o.

2013

PCC Consumer Products Kosmet debiutuje na rynku obligacji Catalyst GPW.

2012

Rusza inwestycja, której celem jest podwojenie mocy produkcyjnych spółki.

2012

Spółka rozpoczyna działalność w podstrefie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

2011

Spółka rozpoczyna ekspansję na rynki wschodnie – wraz z Kosmet Navigator i Navigator na Białorusi powstaje grupa kapitałowa.

2010

Spółka zaczyna produkować własne opakowania

2008

Następuje wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z ISO 14001.

1999

Następuje wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001.

1997

Z taśmy produkcyjnej zjeżdża pierwszy produkt stworzony pod szyldem marki własnej (private label).

1996

Z Zakładów Chemicznych „Rokita” SA wydzielona zostaje spółka Zakład Chemii Gospodarczej i samochodowej „Kosmet-Rokita” Sp. z o.o.

1991

W ramach spółki Zakłady Chemiczne „Rokita” SA rusza produkcja wyrobów chemii gospodarczej.

Wypłata odsetek z obligacji serii C za VIII okres odsetkowy

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego wszyscy producenci, importerzy a także dystrybutorzy wyrobów kosmetycznych mają obowiązek wprowadzania na rynek UE produktów kosmetycznych, wytwarzanych zgodnie z zasadami GMP (ang. Good Manufacturing Practice), czyli Dobrej Praktyki Produkcyjnej. Rozporządzenie zapewnia wdrożenie jednolitych wymogów prawnych dotyczących kosmetyków na terenie całej Unii Europejskiej.

GMP to przede wszystkim zapewnienie wysokiej jakości produktów kosmetycznych i zwiększenie zaufania konsumentów.

GMP jest systemem obejmującym produkcję, kontrolę jakości oraz magazynowanie produktów kosmetycznych zgodnie z ustalonymi wymaganiami jakościowymi. Wytycznych w zakresie Dobrej Praktyki Produkcyjnej dostarcza system jakości oparty na normie ISO 22716. System GMP określa obszary firmy, które wymagają nadzoru, dotyczą produkcji, kontroli jakości, higieny produkcji, składowania i transportu produktów kosmetycznych. Jednym z wymogów systemu GMP jest zasada zarządzania partiami i wprowadzania kodu identyfikacyjnego, czyli numeru partii. Gotowe wyroby, zanim zostaną wprowadzone do obrotu muszą być odpowiednimi metodami badań, sprawdzone pod względem jakości. GMP formułuje także szczegółowe wymagania co do personelu, który powinien posiadać odpowiednią wiedzę i kwalifikacje.

Standardy Dobrej Praktyki Produkcyjnej gwarantują wysoką jakość i czystość materiałów użytych do produkcji danego wyrobu. Wskazują jednocześnie, jak działać racjonalnie i w wyważony sposób korzystać ze środowiska naturalnego.

– Dynamicznie rozwijający się rynek stawia przed nami coraz większe wyzwania związane z jakością produktów. Rosną oczekiwania i potrzeby konsumentów, a te są dla nas najważniejsze – mówi Andrzej Przychodny, Prezes PCC Consumer Products Kosmet Sp. z o.o.

Silna rynkowa konkurencja sprawia, że zarówno pozyskanie nowych klientów, jak i utrzymanie tych najbar­dziej lojalnych wobec danej marki, wymaga od producentów nie tylko wysokich nakładów na rozwój technologiczny czy działania marketingowe, ale również zapewnienia najwyższej jakości na każdym etapie procesu produkcyjnego.

– Prowadzimy działalność zgodnie z najnowszymi systemami zarządzania w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży – mówi Andrzej Przychodny.

PCC CP Kosmet Sp. z o.o. należy do grupy największych polskich producentów chemii gospodarczej. Dostarcza swoje produkty do największych sieci handlowych w Polsce i za granicą. Wśród swoich klientów ma globalne koncerny, dla których wytwarza produkty brandowe, w ramach produkcji zleconej. Produkuje również pod własną marką. Wieloletnie doświadczenie oraz nowoczesny zakład stawiają spółkę w pozycji jednego z najsilniejszych graczy na rynku producentów chemii gospodarczej i kosmetyków.

Obecność w Grupie Kapitałowej PCC oraz lokalizacja na terenie parku przemysłowego w Brzegu Dolnym umożliwia bezpośredni dostęp do kluczowych surowców wykorzystywanych w produkcji oraz zaplecza logistycznego. Dzięki temu produkty są innowacyjne i przystępne cenowo. Niewątpliwą przewagą spółki jest jej usytuowanie geograficzne, na doskonale skomunikowanym szlaku transportowym łączącym Polskę z Europą Zachodnią.

Od 2013 r. PCC CP Kosmet Sp. z o.o. jest emitentem obligacji korporacyjnych, notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych(Catalyst).

Brak danych w kalendarium
  • Rok
DataTreść
2016-08-26Raport okresowy z dnia 2016-08-26

Skonsolidowany raport okresowy za I półrocze 2016
2016-04-28Raport okresowy z dnia 2016-04-28

Jednostkowy raport roczny za 2015 rok
2016-04-28Raport okresowy z dnia 2016-04-28

Skonsolidowany raport roczny za 2015 rok
2015-09-30Raport okresowy z dnia 2015-09-30

Raport okresowy za I półrocze 2015
2015-04-30Raport okresowy z dnia 2015-04-30

Roczny raport skonsolidowany
2015-04-30Raport okresowy z dnia 2015-04-30

Raport roczny jednostkowy
2014-09-26Raport okresowy z dnia 2014-09-26

Skonsolidowany raport półroczny za I półrocze 2014
2014-04-28Raport okresowy z dnia 2014-04-28

Raport Roczny skonsolidowany 07/2014
2014-04-28Raport okresowy z dnia 2014-04-28

Raport Roczny skonsolidowany 06/2014
2014-04-28Raport okresowy z dnia 2014-04-28

Raport Roczny nr 05/2014

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec feugiat arcu sed eros dapibus, nec scelerisque nisi luctus. Morbi quis mi eu leo elementum consectetur. Nulla scelerisque id enim nec dictum. Aliquam non ipsum purus. Curabitur lacinia leo a commodo vestibulum. Nullam interdum mi nec augue lobortis commodo. Pellentesque ac fringilla erat. Sed ultricies pharetra odio, ac porta enim placerat sit amet. Maecenas eget libero iaculis, consequat leo sed, faucibus nunc.

Brak danych w kalendarium
dywidenda za rok dzień prawa dywidendy dzień wypłaty dywidendy wysokość dywidendy łącznie w zł liczba akcji objętych wypłatą dywidendy wysokość dywidendy na 1 akcję w zł
2011 17 maja 2012 17 maja 2012 50 217 000,00 7 941 320,00 6,32
2012 27 marca 2013 28 marca 2013 49 133 771,00 7 941 320,00 6,19
2013 20 marca 2014 * 68 664 962,00 7 941 320,00 8,65
2014  13 maja 2015 28 maja 2015 69 288 017,00 19 853 300,00 3,49

 

* I transza 30 mln zł – do 27 marca 2014
II transza 15 mln zł – do 15 kwietnia 2014
III transza pozostała kwota – do 30 września 2014

Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Zespołem Relacji Inwestorskich w kwestiach związanych z obecnością spółek na rynku kapitałowym.

Dział Relacji Inwestorskich

Marlena Matusiak – Menadżer ds. Relacji Inwestorskich
tel. 71 794 2915
tel. 71 792 2218
ir.rokita@pcc.eu
ir.exol@pcc.eu
ir.kosmet@pcc.eu
ir.autochem@pcc.eu

Aby skontaktować się z nami za pośrednictwem powyższego formularza – prosimy podaj dane w nim wskazane. Podanie danych jest dobrowolne, ale jeśli tego nie zrobisz, wysłanie do nas wiadomości w ten sposób nie będzie możliwe. Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka PCC Rokita SA z siedzibą w Brzegu Dolnym (ul. Sienkiewicza 4, 56-120 Brzeg Dolny). Możesz skontaktować się z naszym inspektorem ochrony danych e-mailowo: iod.rokita@pcc.eu.

czytaj więcej

Wiesław Klimkowski

Przewodniczący Rady Nadzorczej

Rafał Zdon

Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej

Marlena Matusiak

Sekretarz Rady Nadzorczej
 

Andrzej Przychodny Prezes Zarządu
Wykształcenie: – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych – Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Executive Leadership Studies.

Pan Andrzej Przychodny od 2013 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu PCC Apakor Sp. z o.o. (spółka z Grupy Kapitałowej PCC, w skład której wchodzi także Grupa PCC Consumer Products SA, w tym PCC Consumer Products Kosmet Sp. z o.o.). Wcześniej zajmował m.in. stanowisko Członka Zarządu (2012-2013) oraz Dyrektora Finansowego (2010-2013) w spółce PCC Apakor.

 

  • Rok
DataTreść
2016-12-28Raporty bieżący nr 3/2016 (ESPI) z dnia 2016-12-28

Wykluczenie obligacji serii C z obrotu
2016-12-09Raporty bieżący nr 2/2016 (ESPI) z dnia 2016-12-09

Zawieszenie obrotu obligacjami serii C
2016-12-08Raporty bieżący nr 1/2016 (ESPI) z dnia 2016-12-08

Przedterminowy wykup obligacji serii C
2016-08-26Raporty bieżący nr 12/2016 z dnia 2016-08-26

Skonsolidowany raport okresowy za I półrocze 2016
2016-08-24Raporty bieżący nr 11/2016 z dnia 2016-08-24

Zmiana terminu publikacji raportu półrocznego
2016-06-28Raporty bieżący nr 10/2016 z dnia 2016-06-28

Zawarcie umowy pożyczki
2016-06-20Raporty bieżący nr 9/2016 z dnia 2016-06-20

Zarejestrowanie podwyższenia kapitału zakładowego
2016-05-06Raporty bieżący nr 8/2016 z dnia 2016-05-06

Wykluczenie obligacji serii A i B z obrotu
2016-04-28Raporty bieżący nr 7/2016 z dnia 2016-04-28

Skonsolidowany raport roczny za 2015 rok
2016-04-28Raporty bieżący nr 6/2016 z dnia 2016-04-28

Jednostkowy raport roczny za 2015 rok
2016-04-25Raporty bieżący nr 5/2016 z dnia 2016-04-25

Zmiana terminu publikacji raportów rocznych
2016-03-31Raporty bieżący nr 4/2016 z dnia 2016-03-31

Zawieszenie obrotu obligacjami serii A i B
2016-03-30Raporty bieżący nr 3/2016 z dnia 2016-03-30

Przedterminowy wykup obligacji serii A i obligacji serii B
2016-03-07Raporty bieżący nr 2/2016 z dnia 2016-03-07

Zmiany w Zarządzie
2016-01-25Raporty bieżący nr 1/2016 z dnia 2016-01-25

Terminy publikacji raportów okresowych w 2016 roku
2015-08-11Raporty bieżący nr 9/2015 z dnia 2015-08-11

Korekta raportu bieżącego 8/2015 z dnia 11 sierpnia 2015 r.
2015-08-11Raporty bieżący nr 8/2015 z dnia 2015-08-11

Zarejestrowanie podwyższenia kapitału zakładowego
2015-04-27Raporty bieżący nr 5/2015 z dnia 2015-04-27

Zmiana terminu publikacji raportów rocznych
2015-01-29Raporty bieżący nr 4/2015 z dnia 2015-01-29

Terminy publikacji raportów okresowych w roku obrotowym 2015 roku
2015-01-23Raporty bieżący nr 3/2015 z dnia 2015-01-23

Podjęcie Uchwały przez Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. o wyznaczeniu pierwszego dnia notowania w alternatywnym systemie obrotu na Catalyst
2015-01-16Raporty bieżący nr 1/2015 z dnia 2015-01-16

Uchwała Zarządu KDPW S.A. w sprawie rejestracji w depozycie papierów wartościowych obligacji serii C spółki PCC Consumer Products Kosmet Sp. z o.o.
2015-01-16Raporty bieżący nr 2/2015 z dnia 2015-01-16

Wprowadzenie obligacji serii C do obrotu na Catalyst
2014-12-13Raporty bieżący nr 12/2014 z dnia 2014-12-13

Zakończenie subskrypcji obligacji PCC Consumer Products Kosmet Sp. z o.o.
2014-11-18Raporty bieżący nr 11/2014 z dnia 2014-11-18

Zmiany w składzie Zarządu
2014-11-05Raporty bieżący nr 10/2014 z dnia 2014-11-05

Emisja obligacji
2014-05-29Raporty bieżący nr 8/2014 z dnia 2014-05-29

Dywidenda
2014-04-25Raporty bieżący nr 04/2014 z dnia 2014-04-25

Zmiana terminu publikacji raportów rocznych
2014-04-01Raporty bieżący nr 03/2014 z dnia 2014-04-01

Sprostowanie omyłek rachunkowych w Dokumencie Informacyjnym obligacji serii A i serii B
2014-03-11Raporty bieżący nr 02/2014 z dnia 2014-03-11

Zmiana terminu publikacji raportów rocznych
2014-01-31Raporty bieżący nr 01/2014 z dnia 2014-01-31

Terminy publikacji raportów okresowych w roku obrotowym 2014
2013-12-19Raporty bieżący nr 6/2013 z dnia 2013-12-19

Podjęcie Uchwały przez Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. o wyznaczeniu pierwszego dnia notowania w alternatywnym systemie obrotu na Catalyst
2013-12-13Raporty bieżący nr 5/2013 z dnia 2013-12-13

Wprowadzenie obligacji serii A i serii B do obrotu na Catalyst
2013-12-03Raporty bieżący nr 4/2013 z dnia 2013-12-03

Uchwała Zarządu KDPW S.A. w sprawie przyjęcia do depozytu papierów wartościowych obligacji serii A oraz serii B spółki PCC Consumer Products Kosmet Sp. z o.o.
2013-11-28Raporty bieżący nr 3/2013 z dnia 2013-11-28

Uwagi do wniosku o wprowadzenie instrumentów finansowych Spółki do obrotu na rynku Catalyst
2013-11-27Raporty bieżący nr 2/2013 z dnia 2013-11-27

Złożenie wniosku o wprowadzenie obligacji serii A i serii B do obrotu na rynku Catalyst
2013-11-26Raporty bieżący nr 1/2013 z dnia 2013-11-26

Przydzielenie spółce PCC Consumer Products Kosmet Sp. z o.o. dostępu do Elektronicznej Bazy Informacji
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy …..
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy …..

Struktura udziałów PCC CP Kosmet Sp. z o.o.

Udziałowiec Liczba udziałów [szt.] Wartość nominalna [PLN] Udział [%]
PCC Consumer Products SA 468 656 23 432 800 100 %

Spółka PCC Consumer Products Kosmet zainstalowała kolejną nową linię rozlewczą do produkcji kosmetyków i chemii gospodarczej. Możliwości produkcyjne linii są o 40% większe od potencjału dotychczas stosowanych linii produkcyjnych.

Linia ma przede wszystkim większe możliwości produkcyjne od dotychczas używanych, jest bardziej zautomatyzowana, ale nadal elastyczna pod względem możliwości szybkiego przezbrajania na różne formaty produktów. Dodatkowo, linia umożliwiła poprawę jakości produkowanych wyrobów. Jest to ostatnia linia produkcyjna zakupiona w ramach projektu modernizacji i zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu w Brzegu Dolnym.

W ramach całej inwestycji realizowanej przez PCC Consumer Products Kosmet w Brzegu Dolnym, dokonano istotnej modernizacji wszystkich części zakładu produkcyjnego oraz stworzono strefę produkcji kosmetyków. Wkrótce zostaną zakończone wszystkie prace związane z modernizacją, a zakład będzie gotowy przyjmować nowe zlecenia od Klientów.

PCC CP Kosmet należy do grupy największych polskich producentów chemii gospodarczej produkujących pod markami własnymi klienta i dostarcza swoje produkty do największych sieci handlowych w Polsce i za granicą. Wśród swoich Klientów ma także globalne koncerny, dla których wytwarza produkty brandowe w ramach produkcji zleconej. Wieloletnie doświadczenie oraz nowoczesny zakład produkcyjny stawiają PCC CP Kosmet w pozycji jednego z najsilniejszych graczy na rynku producentów chemii gospodarczej i kosmetyków.

PCC CP Kosmet jest emitentem obligacji korporacyjnych, notowanych od 2013 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych(Catalyst). Strategicznym akcjonariuszem PCC CP Kosmet jest spółka PCC Spółka Europejska z siedzibą w Duisburgu. Grupa PCC prowadzi ekspansję na rynkach międzynarodowych w pionach Chemia, Energia i Logistyka. Grupa PCC zatrudnia obecnie prawie 3 tys. pracowników w 17 krajach.

Wypłata odsetek z obligacji serii C za XII okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za XI okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za X okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za IX okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za VIII okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za VII okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za VI okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za V okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za IV okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za III okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za II okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii C za I okres odsetkowy

Na Dzień Inwestora Indywidualnego w Brzegu Dolnym, organizowanym wspólnie przez PCC Rokita, PCC Exol, PCC Autochem i PCC Consumer Products Kosmet, przybyła niemal setka inwestorów. Impreza, która odbyła się 4 października br. spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony uczestników.

Podczas spotkania inwestorzy mieli okazję wysłuchać prelekcji przedstawicieli spółek oraz zobaczyć postęp realizowanych inwestycji. – Część z inwestorów zaszczyciła nas swoją obecnością już po raz drugi. Osobiście mogli się oni przekonać jak sprawnie realizujemy inwestycje, porównując obecny stan zaawansowania prac z ubiegłorocznym – mówi Wiesław Klimkowski, Prezes Zarządu PCC Rokita.

Inwestorzy mieli okazję zobaczyć m.in. budowę instalacji MCAA, budowę instalacji do produkcji betain, inwestycję elektrolizy membranowej oraz rozbudowę i modernizację zakładów PCC CP Kosmet. – Przez cały czas trwania wycieczki otrzymywaliśmy wyrazy uznania dla sposobu i czasu realizacji inwestycji. Bardzo miło było nam to słyszeć, ponieważ każdego dnia ciężko pracujemy, żeby rozwój spółek był jak najbardziej dynamiczny. Oczywiście nie jest to zasługa tylko kadry menedżerskiej, ale przede wszystkim profesjonalna, solidna praca całego zespołu – mówi Rafał Zdon, Wiceprezes Zarządu PCC Rokita.

 W tym roku spółki wprowadziły do programu Dnia Inwestora także dodatkowy element – mini-targi. Po części oficjalnej oraz zwiedzaniu terenu parku przemysłowego Grupy PCC, inwestorzy mieli możliwość zatrzymania się na dłużej przy stoisku każdej ze spółek i osobistej rozmowy z jej menedżerami.

 – Goście byli bardzo zadowoleni, a atmosfera przyjemna. Po raz drugi udało się zorganizować bardzo owocne spotkanie. Już teraz mogę zadeklarować, że dołożymy wszelkich starań, żeby kolejna edycja była niemniej atrakcyjna – mówi Wiesław Klimkowski. – Inwestorzy indywidualni są dla nas bardzo ważni. Dzień Inwestora Indywidualnego to jeden z elementów naszej długoterminowej, otwartej polityki informacyjnej opartej na dwustronnej komunikacji i kontakcie bezpośrednim – dodaje Rafał Zdon.

Na spotkanie zostali zaproszeni akcjonariusze i obligatariusze spółek-organizatorów, czyli wszystkich spółek z Grupy PCC z Brzegu Dolnego, które są aktywne na rynku kapitałowym (na GPW są notowane akcje PCC Rokita i PCC Exol, a na rynku Catalyst obligacje PCC Rokita, PCC Consumer Products Kosmet i PCC Autochem).

  

29 maja na dorocznym spotkaniu Partnerów Biedronki, Koncentrat do płukania tkanin Eden został uhonorowany przez Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka nagrodą „Najlepszy Produkt Roku 2013 w kategorii Higiena Osobista i Chemia Gospodarcza”.

Serdecznie dziękujemy wszystkim Pracownikom PCC Consumer Products Kosmet, którzy przyczynili się do tego sukcesu. Wierzymy, że to dopiero początek i kolejne nasze produkty zdobędą uznanie zarówno Biedronki, jak i Konsumentów.

Już od 17.07 zapraszamy do sklepów Biedronka, gdzie czekać będzie na Państwa nowy konkurs z bardzo atrakcyjnymi nagrodami, takimi jak: wycieczka do Indii, Tajlanii lub Wietnamu, tablety oraz zestawy Edenów na cały rok!

Skonsolidowany raport półroczny za I półrocze roku obrotowego 2014

31.03.2014, Rzeczpospolita, Ekonomia&Rynek, Piotr Mazurkiewicz

W kilkunastu kategoriach produktowych, tak chemicznych, jak i spożywczych odpowiadają
już za ponad 50 procent wartości rynku. Ich sprzedaż rośnie też w naszym kraju najszybciej.

Za markami własnymi długo ciągnęła się opinia, że może i są tanie – średnio o 30 proc. niższe ceny niż ich odpowiedników – ale idzie za tym fatalna jakość. Kilka lat temu firmy diametralnie zmieniły podejście – wprowadzono nowe linie w nieco wyższych cenach, ale o jakości na poziomie markowych produktów.

Efekty już widać. – Nasza marka Dada jest liderem rynku pieluch w Polsce. Także w sprzedaży mleka nasza marka jest w ścisłej czołówce – ogłosił Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska, firmy, do której należy Biedronka.

To przełom. Sytuacja, w której marka własna jest numerem 1, zdarza się w Polsce pierwszy raz.

Ostra walka

Dla wielu konsumentów taka informacja to zaskoczenie, bo często marki własne są traktowane jako uzupełnienie koszyka. Jednak dla coraz większej grupy konsumentów to już produkty pierwszego wyboru, co potwierdzają przygotowane dla „Rz” dane firmy badawczej Nielsen.

Wynika z nich, że już w siedmiu kategoriach spożywczych marki własne mają ponad 50 proc. udziału w sprzedaży. Liderem jest wędzony łosoś – aż 65 proc. jego sprzedaży przypada na takie produkty. W chemii tak wysokimi udziałami może się pochwalić sześć kategorii, z odkamieniaczami do pralek na czele, w których 65 proc. sprzedaży to marki własne.

Firma podaje, że w 2013 r. wartościowy udział marek własnych w sprzedaży koszyka FMCG (dóbr szybkozbywalnych) wyniósł 18,2 proc. i wzrósł o 1,5 pkt proc. w porównaniu z 2012 r. – Wartościowo sprzedaż produktów marek własnych w ujęciu rok do roku wzrosła o prawie 9 proc., podczas gdy sprzedaż produktów markowych spadła o ponad 2 proc. – mówi Tomasz Krysiak, starszy konsultant z Nielsena.

Marki własne najczęściej można znaleźć w dyskontach, w których generują średnio 75 proc. obrotów. Jednak nie we wszystkich są one tak wysokie.

– Jeśli chodzi o sprzedaż w sztukach, to udział marek własnych wynosi 20 proc., natomiast w obrotach 15 proc. – mówi Mariola Skolimowska, rzeczniczka sieci Netto. – Zauważamy też inną prawidłowość: tam, gdzie jesteśmy obecni od lat, marki własne sprzedają się znacznie lepiej niż w tych miejscowościach, w których debiutujemy – dodaje.

Nielsen podaje, że 22 proc. konsumentów kupowało więcej produktów marek własnych niż przed rokiem. Ponad połowa deklaruje, że powodem, dla którego kupują produkty marek własnych, jest ich niższa cena. – Ale nie tylko cena się liczy. Co trzeci konsument kupuje te produkty ze względu na poprawiającą się jakość, a ponad 25 proc. uważa, że jakość produktów marek własnych jest taka sama jak produktów markowych – dodaje Tomasz Krysiak.

Zmiany na rynku

– Marki własne mają już ponad 20 proc. udziału w rynku i docelowo mogą osiągnąć nawet do 40 proc. Więcej nie, ponieważ w przeciwieństwie do wielu państw zachodnich nasz rynek handlowy jest zbyt bogaty w różnego typu formaty sklepów. W przypadku mniejszych powierzchni sprzedaży szeroka oferta marek własnych nie ma sensu ekonomicznego – ocenia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Podbijają one też kolejne segmenty – to już standard w ofercie drogerii, ale i perfumerii z wyższej półki, jak Sephora. Nie tylko akcesoria, ale także kosmetyki oferuje ona pod swoją marką, choć nie podaje jej udziału w obrotach.

Największe sieci, zwłaszcza hipermarketów, mają także swoje marki odzieżowe. Najlepiej znana jest F&F dostępna w Tesco. Marką własną jest także Cool Club znany z dziecięcych ubranek w sieci Smyk.

Rynkiem, gdzie taki asortyment przyjął się najsłabiej, jest sprzęt RTV i AGD. O ile w przypadku akcesoriów czy nawet drobnego AGD, jak suszarki do włosów czy opiekacze do kanapek, klienci go kupują, o tyle w przypadku telewizorów czy lodówek udziały marek własnych są znikome.

Im bogatsze kraje, tym chętniej klienci oszczędzają na zakupach

Szwajcarzy fanami marek własnych

W Szwajcarii udział takich produktów w sprzedaży wynosi aż 53 proc. Od lat pod tym względem jest ona zdecydowanym liderem w Europie. Według danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Marek Własnych, próg 50 proc. udziału przekracza jeszcze Hiszpania, gdzie marki własne odpowiadają za 51 proc. rynku. W Niemczech jest to 42 proc., a w Wielkiej Brytanii 45 proc. Kraje skandynawskie, podobnie jak Polska i inne kraje naszego regionu, mogą się pochwalić wynikiem w przedziale 20–30 proc. Spośród analizowanych państw marki własne najniższe udziały mają we Włoszech, gdzie tylko co piąte euro wydawane w sklepie jest przeznaczane na tego typu asortyment. Jednak generalnie można zauważyć trend wzrostu ich znaczenia w koszyku zakupowym, tym bardziej że firmy inwestują w standard tej oferty. Normą są już produkty z rolnictwa ekologicznego także sprzedawane w ten sposób.

Rzeczpospolita
© Wszystkie prawa zastrzeżone

05.03.2014, www.nbp.pl

Warszawa, 5 marca 2014 r.

Informacja po posiedzeniu Rady Polityki Pieniężnej w dniach 4-5 marca 2014 r.

Rada postanowiła utrzymać stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie:

  • stopa referencyjna 2,50% w skali rocznej;
  • stopa lombardowa 4,00% w skali rocznej;
  • stopa depozytowa 1,00% w skali rocznej;
  • stopa redyskonta weksli 2,75% w skali rocznej.

Wzrost aktywności gospodarczej na świecie pozostaje umiarkowany, przy czym sytuacja gospodarcza w poszczególnych krajach jest zróżnicowana. W Stanach Zjednoczonych koniunktura – pomimo sygnałów pewnego osłabienia w ostatnim okresie – pozostaje korzystna. Równocześnie w strefie euro następuje powolne ożywienie wzrostu, choć jego skala jest dotychczas niewielka. W największych
gospodarkach wschodzących dynamika aktywności gospodarczej w dalszym ciągu kształtuje się na niskim jak na te kraje poziomie. W części z nich wskaźniki koniunktury pogorszyły się w ostatnim okresie. Umiarkowane tempo wzrostu aktywności gospodarczej na świecie sprzyja utrzymywaniu się niskiej inflacji w wielu krajach.

Dane o krajowej aktywności gospodarczej potwierdzają kontynuację stopniowego ożywienia wzrostu w Polsce. W IV kw. roczna dynamika PKB była wyższa niż w III kw. 2013 r. Głównym czynnikiem wzrostu pozostał eksport netto. Jednocześnie zwiększył się wkład popytu krajowego do wzrostu PKB. Było to związane z przyspieszeniem dynamiki konsumpcji oraz inwestycji.

Na kontynuację stopniowego ożywienia na początku roku wskazuje utrzymanie się wzrostu produkcji przemysłowej i sprzedaży detalicznej w styczniu. Jednocześnie dynamika produkcji budowlano-montażowej była ujemna. Wskaźniki koniunktury sygnalizują jednak dalsze ożywienie gospodarcze w kolejnych kwartałach.

Stopniowe ożywienie gospodarcze oddziałuje w kierunku poprawy sytuacji na rynku pracy. Według BAEL, w IV kw. liczba pracujących w gospodarce była wyższa niż rok wcześniej. Sprzyjało to pewnemu obniżeniu stopy bezrobocia, która pozostała jednak na podwyższonym poziomie. Nadal podwyższone bezrobocie sprzyja utrzymaniu niskiej dynamiki płac w gospodarce.

Według wstępnych danych, inflacja CPI w styczniu br. wyniosła 0,7%, pozostając wyraźnie poniżej celu inflacyjnego NBP (2,5%). Towarzyszyło temu obniżenie inflacji bazowej, co potwierdza nadal ograniczoną presję popytową. Niską presję kosztową w gospodarce sygnalizuje dalszy spadek cen produkcji sprzedanej przemysłu. Towarzyszy temu utrzymywanie się niskich oczekiwań inflacyjnych.

Akcja kredytowa dla sektora prywatnego – choć powoli przyspiesza – pozostaje niska. W szczególności, od połowy 2013 r. stopniowo przyspieszała dynamika kredytów konsumpcyjnych. W ostatnich miesiącach nieznacznie wzrosła również – z niskiego poziomu – dynamika kredytów mieszkaniowych oraz kredytów dla przedsiębiorstw.

Rada zapoznała się z przygotowaną przez Instytut Ekonomiczny projekcją inflacji i PKB, stanowiącą jedną z przesłanek, na podstawie których Rada podejmuje decyzje dotyczące stóp procentowych NBP. Zgodnie z marcową projekcją z modelu NECMOD – przygotowaną przy założeniu niezmienionych stóp procentowych NBP z uwzględnieniem danych dostępnych do 14 lutego 2014 r. (cut-off date dla projekcji) – inflacja znajdzie się z 50-procentowym prawdopodobieństwem w przedziale 0,8-1,4% w 2014 r. (wobec 1,1-2,2% w projekcji z listopada 2013 r.), 1,0-2,6% w 2015 r. (wobec 1,1-2,6%) oraz 1,6-3,3% w 2016. Z kolei roczne tempo wzrostu PKB według tej projekcji znajdzie się z 50-procentowym prawdopodobieństwem w przedziale 2,9-4,2% w 2014 r. (wobec 2,0-3,9% w projekcji z listopada 2013 r.),  2,7-4,8% w 2015 r. (wobec 2,1-4,5%) oraz 2,3-4,8% w 2016 r.

W ocenie Rady, w najbliższych kwartałach prawdopodobna jest kontynuacja stopniowej poprawy koniunktury, jednak presja inflacyjna pozostanie ograniczona. Taką ocenę potwierdza marcowa projekcja inflacji i PKB. W związku z tym Rada postanowiła utrzymać stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. Rada ocenia, że stopy procentowe NBP powinny pozostać niezmienione w dłuższym okresie, tj. co najmniej do końca trzeciego kwartału br.

W ocenie Rady, obniżenie stóp procentowych w pierwszym półroczu ub. r. oraz utrzymywanie ich na niezmienionym poziomie w kolejnych kwartałach sprzyja ożywieniu krajowej gospodarki, stopniowemu powrotowi inflacji do celu oraz stabilizacji na rynkach finansowych.

http://www.nbp.gov.pl/polityka_pieniezna/dokumenty/files/rpp_2014_03_05.pdf

 

11.02.2014, wnp.pl

Ekspansja PCC na rynki wschodnie

Spółka PCC Consumer Products Kosmet z Brzegu Dolnego wchodząca w skład Grupy PCC podwaja zdolności produkcyjne. Celem jest silniejsze zaistnienie na rynkach wschodnich.

Firma jest producentem płynnych środków czystości, chemii profesjonalnej i kosmetyków. Głównym obszarem działalności jest produkcja wyrobów pod markami własnymi dużych sieci handlowych takich jak JMP Biedronka, Tesco, Makro, Auchan, Dino, Netto i wielu innych. Od 2006 do 2012 r. przychody spółki wzrosły o 160 proc., podczas gdy wartość rynku chemii gospodarczej wzrosła w tym samym czasie o 34 proc.

W ramach inwestycji zostanie rozbudowana i istotnie zmodernizowana hala produkcyjna zakładu. Powstaną także dodatkowe obiekty, w tym budynek na potrzeby nowoczesnego laboratorium. Równolegle spółka udoskonali technologię produkcji oraz wybuduje nową strefę produkcyjną kosmetyków.

Docelowo inwestycja pozwoli podwoić zdolności produkcyjne, które sięgać będą do 180 tys. ton rocznie. Inwestycja jest konsekwencją szybkiej reakcji spółki na rosnące zapotrzebowanie rynku na chemię gospodarczą i kosmetyki.

Zaplanowana do końca 2014 roku rozbudowa i modernizacja zakładu oraz wprowadzenie nowej technologii umożliwi spółce poszerzenie ekspansji na rynki wschodnie, w tym rozpoczęcie dostaw do Kazachstanu, Kirgistanu czy Uzbekistanu.

– Dzięki inwestycji zintensyfikujemy także sprzedaż na rynkach Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, gdzie podpisaliśmy już centralne kontrakty na dostawy do kilku krajów – stwierdza Marcin Markiewicz, prezes zarządu spółki. 

PCC Consumer Products Kosmet należy do międzynarodowej grupy kapitałowej PCC na czele ze spółką dominującą PCC Spółka Europejska z siedzibą w Duisburgu. Grupa PCC prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych w branży chemicznej, energetycznej i logistycznej. W 78 spółkach wchodzących w skład Grupy PCC pracuje prawie 3 tys. osób w 16 krajach.

http://chemia.wnp.pl/ekspansja-pcc-na-rynki-wschodnie,218121_1_0_0.html

05.02.2014, www.nbp.pl

Warszawa, 5 lutego 2014 r.

Informacja po posiedzeniu Rady Polityki Pieniężnej w dniach 4-5 lutego 2014 r.

Rada postanowiła utrzymać stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie:
. stopa referencyjna 2,50% w skali rocznej;
. stopa lombardowa 4,00% w skali rocznej;
. stopa depozytowa 1,00% w skali rocznej;
. stopa redyskonta weksli 2,75% w skali rocznej.

Wzrost aktywności gospodarczej na świecie pozostaje umiarkowany, choć sytuacja w poszczególnych krajach jest zróżnicowana. W Stanach Zjednoczonych koniunktura poprawia się, co skłania Rezerwę Federalną do ograniczania skali luzowania ilościowego. Równocześnie następuje powolne ożywienie wzrostu w strefie euro, choć skala tego ożywienia jest dotychczas niewielka. W związku z tym, Europejski Bank Centralny utrzymuje silnie akomodacyjną politykę pieniężną. Z kolei w największych gospodarkach wschodzących dynamika aktywności gospodarczej – pomimo pewnej poprawy – nadal kształtuje się na niskim jak na te kraje poziomie. Umiarkowane tempo wzrostu aktywności gospodarczej na świecie sprzyja utrzymywaniu się niskiej inflacji w wielu krajach.

Ograniczanie skali zakupu aktywów przez Rezerwę Federalną przyczyniło się do pogorszenia nastrojów na międzynarodowych rynkach finansowych, w szczególności w odniesieniu do niektórych gospodarek wschodzących.

Dane o krajowej aktywności gospodarczej sygnalizują kontynuację stopniowego ożywienia wzrostu w Polsce. Wstępne dane o PKB w 2013 r. wskazują, że w IV kw. wzrost gospodarczy był wyższy niż w III kw., przy wciąż istotnym wkładzie eksportu netto do wzrostu PKB. Stopniowe przyspieszenie wzrostu potwierdzają także dane o produkcji przemysłowej i sprzedaży detalicznej, a także wyhamowanie spadku produkcji budowlano-montażowej. Wzrost aktywności w kolejnych kwartałach sygnalizują wskaźniki koniunktury.

Stopniowe ożywienie gospodarcze oddziałuje w kierunku poprawy sytuacji na rynku pracy. Pojawiają się sygnały wzrostu zatrudnienia, co powinno sprzyjać obniżeniu się bezrobocia. Stopa bezrobocia kształtuje się jednak nadal na podwyższonym poziomie, co ogranicza presję płacową w gospodarce.

Inflacja CPI w grudniu 2013 r. wyniosła 0,7%, pozostając wyraźnie poniżej celu inflacyjnego NBP (2,5%). Na niskim poziomie utrzymały się także miary inflacji bazowej, co potwierdza nadal ograniczoną presję popytową. Niską presję kosztową w gospodarce sygnalizuje dalszy spadek cen produkcji sprzedanej przemysłu. Towarzyszy temu utrzymywanie się niskich oczekiwań inflacyjnych.

W ostatnim okresie akcja kredytowa dla sektora prywatnego nieznaczenie przyspieszyła, choć pozostaje ograniczona. W grudniu 2013 r. roczna dynamika kredytów dla przedsiębiorstw i gospodarstw domowych wciąż była niska. Jednocześnie od połowy 2013 r. stopniowo przyspiesza dynamika kredytów konsumpcyjnych.

W ocenie Rady, w najbliższych kwartałach prawdopodobna jest kontynuacja stopniowej poprawy koniunktury, jednak presja inflacyjna pozostanie ograniczona. W związku z tym Rada postanowiła utrzymać stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. Rada podtrzymuje ocenę, że stopy procentowe NBP powinny pozostać niezmienione co najmniej do końca pierwszego półrocza br.

W ocenie Rady, obniżenie stóp procentowych w pierwszym półroczu ub. r. oraz utrzymywanie ich na niezmienionym poziomie w kolejnych kwartałach sprzyja ożywieniu krajowej gospodarki, stopniowemu powrotowi inflacji do celu oraz stabilizacji na rynkach finansowych.

http://www.nbp.gov.pl/polityka_pieniezna/dokumenty/files/rpp_2014_02_05.pdf

20 grudnia br. o godz. 10.30 w sali Catalyst (poziom 1, Centrum Giełdowe, ul. Książęca 4, Warszawa) odbyła się uroczystość debiutu obligacji PCC CONSUMER PRODUCTS KOSMET na rynku CATALYST. Był to 176. emitent papierów dłużnych na rynku Catalyst oraz 47. debiut na tym rynku w 2013 roku.

 

 

Przydział obligacji serii A i B

Wypłata odsetek z obligacji serii A i B za VIII okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii A i B za VII okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii A i B za VI okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii A i B za V okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii A i B za IV okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii A i B za III okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii A i B za II okres odsetkowy

Wypłata odsetek z obligacji serii A i B za I okres odsetkowy

Uroczysty debiut obligacji serii A i B na Catalyst

Nowa nazwa spółki nawiązuje do jej udziału w Grupie Kapitałowej PCC i brzmi: „PCC Consumer Products Kosmet”. Ustalone zostało także nowe logo. Postanowieniem Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabryczna we Wrocławiu Wydział IX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 4 listopada 2013 roku została zarejestrowana nowa umowa Spółki, w tym także została zarejestrowana nowa nazwa w brzmieniu: „PCC Consumer Products Kosmet Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

PCC Consumer Products Kosmet to dziś jeden z największych polskich producentów chemii gospodarczej, chemii profesjonalnej oraz kosmetyków. Czołowy wytwórca sektora private label oraz sprawdzony wykonawca kontraktowy (tzw. Contract Manufacturing). 20 lat obecności na polskim rynku owocuje najwyższymi standardami wytwarzania, doskonałą znajomością branży oraz zaufaniem milionów zadowolonych Klientów.

Jako rodzimy lider sektora private label w obszarze chemii gospodarczej i kosmetyków spółka produkuje towary pod markami własnymi dla największych sieci detalicznych (czołowych dyskontów i sieci handlowych) z rejonu Europy Środkowo-Wschodniej.

Pozycja firmy na międzynarodowych rynkach jest konsekwentnie budowana i umacniana, czyniąc z PCC CP Kosmet coraz ważniejszego europejskiego gracza. Dostęp do bogatych zasobów oraz nowoczesne zaplecze produkcyjne powodują, że spółka jest atrakcyjnym partnerem dla znanych koncernów o międzynarodowym zasięgu. Właśnie one – na zasadach outsourcingu – zlecają  PCC CP Kosmet produkcję wyrobów pod własnymi brandami.

PCC CP Kosmet to także producent profesjonalnych środków utrzymania czystości przeznaczonych do użytku w instytucjach publicznych, min. w szpitalach czy szkołach. To ceniony wytwórca profesjonalnych preparatów stosowanych w rolnictwie oraz w przemyśle spożywczym. Spółka może pochwalić się także ciekawym oraz bogatym portfolio wysokiej jakości produktów kosmetycznych i chemicznych wytwarzanych pod własnymi brandami.

Portal PCCInwestor.pl to projekt skierowany do osób zainteresowanych inwestowaniem w papiery wartościowe spółek z grupy PCC Rokita oraz spółek z nią powiązanych.

Celem portalu jest prezentowanie w sposób przejrzysty i syntetyczny aktualnej oferty naszych spółek w zakresie emitowanych przez nie papierów wartościowych. Treści zamieszczane w serwisie mają charakter edukacyjno-informacyjny. Przeznaczone są zarówno dla doświadczonych inwestorów, którzy przede wszystkim uzyskają tu aktualną i kompletną informację o bieżących, przyszłych oraz zakończonych ofertach, jak i dla osób, które dopiero chcą postawić pierwsze kroki na rynku kapitałowym, inwestując w papiery wartościowe spółek grupy PCC.

Naszą intencją jest stały rozwój funkcjonalności dostępnych w portalu PCCInwestor. Już dziś możecie Państwo utworzyć własny profil, dzięki któremu będziecie mogli m.in. na bieżąco śledzić nasze oferty, jak również otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach wypłaty odsetek czy wykupu obligacje. Ułatwi to Państwu efektywne zarządzanie posiadanymi środkami finansowymi i pomoże zaplanować kolejne inwestycje.

W grudniu 2012 roku Kosmet-Rokita Sp. z o.o. rozpoczęła procedurę ubiegania się o zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park" .

Na początku lutego 2013 roku spółka otrzymała decyzję administracyjną w postaci zezwolenia na prowadzenie takiej działalności na terenie Strefy w Podstrefie Brzeg Dolny.

Spółka rozpocznie inwestycję, która zakończy się do 30 czerwca 2014 roku, a wydatki inwestycyjne wyniosą minimum 10 mln zł,

Celem inwestycji jest rozbudowa mocy produkcyjnych pod planowaną sprzedaż, poprawa efektywności produkcji oraz budowa strefy produkcji kosmetyków.

Dzięki inwestycji półka przewiduje wzrost w przychodzie z eksportu jak i kategorii produktów kosmetycznych.